Pentru Dumnezeu nu contează cantitatea ci calitatea...la un botez sau o alta taina facuta de un preot !


Cantitatea si calitatea slujbelor in Biserica Ortodoxa !

.

Pentru Dumnezeu nu contează cantitatea ci calitatea...la un botez sau o alta taina facuta de un preot !

Următorul articol este viziunea mea proprie și personală și nu își dorește să afecteze în niciun fel pe nimeni. Este doar o părere afișată în scris.

Când vine vorba despre lucruri pe care trebuie să le facem ”la un anume moment și doar atunci” sau ”într-un anume mod și doar așa”, apar diferite discuții contradictorii, între cei care cunosc modalitățile recomandate, timpurile recomandate desfășurării unor anume activități și cei care mai au puțin și sunt anatemizați din pricina micilor abateri de la modalități și timp, cauzate de diferiți factori ce țin de slăbiciunea noastră de oameni muritori.

Nu voi da exemple nominale de astfel de evenimente, pentru a nu stârni vreun scandal între clerici, teologi de diferite confesiuni, credincioși fără studii de specialitate, agnostici, atei, ființe umane, dar vreau să subliniez doar atât: La Dumnezeu nu există un timp anume pentru a-I aduce rugăciuni de orice fel (de cerere, de laudă, de mulțumire, etc.), nu există timp, primește rugăciunea la orice oră, indiferent de momentul ”recomandat” de cei ce au alcătuit acele rugăciuni sub inspirație Dumnezeiască, la Dumnezeu nu există cantitate (de 40 de ori, de 123 de ori, dimineața la prânz și seara câte 12 de 12 ori și permutări de 12 luate câte 3, matrici de ”Doamne miluiește!” înmulțite cu integrale de ”Aliluia”, etc.), la Dumnezeu există CALITATE.

Dumnezeu primește rugăciunea din ”inimă înfrântă și smerită” (Ps. 50), oricâtă ar fi ea și ori de câte ori ar fi rostită, în orice poziție s-ar afla corpul nostru, din diferite neputințe, în orice mod ar fi rostită rugăciunea, fie cântată, fie recitată, fie câte o literă cântată și alta rostită, etc. și exemplele pot continua.

Pentru Dumnezeu, mărturisirea tâlharului de pe cruce, cel de-a dreapta lui Iisus Hristos, ca durată de timp (doar pentru oameni), a fost de 2 secunde, maxim, dar ca și calitate pentru Dumnezeu cel în treime slăvit, a fost de ajuns pentru că, cu adevărat inima lui a fost ”înfrântă și smerită”.

Când vorbim despre ritualuri, stabilite de Sfintele Canoane, alcătuite de Sfinții Părinți, sub inspirație Dumnezeiască, unii clerici (și nu numai) tind să arunce cu piatra când există mici abateri de la acestea, fără să cerceteze cauzele. Din diferite neputințe, neajunsuri sau lipsuri, se poate întâmpla să existe abateri, dar care nu alterează sub nicio formă calitatea rugăciunii, solemnitatea momentelor sau însemnătatea acestora.

La cununie, dacă nu există în biserică un pahar și există o cană, când vine momentul binecuvântării ”paharului de obște”, momentul când mirilor li se oferă pâinea (cozonacul/pișcotul) și vinul (simbolizând Sfânta Împărtășanie), nu mai facem cununia din pricina lipsei paharului? Este un lips care nu afectează în niciun fel calitatea rugăciunii. Dar dacă rugăciunile care sunt rânduite a fi citite cu voce tare, atunci când sunt mai mulți slujitori, la cererea mirilor, sunt citite în taină, asta ce înseamnă că nu este valabilă cununia?

La înmormântare, dacă răposatul, din motive de... sănătate a celor ce-l jelesc, este acoperit cu capacul și nu se face stropirea peste pânze cu opaosul acela, așa cum scrie în carte, asta înseamnă că cel răposat nu a avut parte de rugăciune? Dar la cavouri, când nu există pământ și groapă pe care să o însemne preotul cu formula de pecetluire, ce facem? Nu este primită slujba? Dar pentru că la priveghi nu se citesc rugăciuni sau psalmi, răposatul nu are slujba valabilă?

Dacă un prunc are probleme de sănătate și există riscul de a se petrece un eveniment neplăcut în cazul unui botez prin afundare și se face doar stropirea cu aceeași apă sfințită din aceeași cristelniță în care ar fi putut fi afundat, asta înseamnă că pruncul nu este botezat? Dar în cazul botezului de urgență, când pruncul este în pericol de a muri nebotezat, de ce este săvârșit botezul prin stropire? Pentru teama ca pruncii lor să fie botezați prin afundare, vor ajunge toți părinții noi să-i boteze de urgență, apoi vor veni la biserică să desăvârșească Taina. Să luăm aminte să nu ajungem acolo!

Dragi și iubiți preoți și slujitori, nu cercetați calea ci căutați să ajungeți la a înțelege necesitatea desfășurării anumitor evenimente într-un anume mod. Veți întâlni altfel situații în care credincioșii vor ajunge să evite biserica în care slujiți, nu din pricina fițelor și figurilor pe care le au, ci din pricina faptului că nu cunoașteți sufletele și cugetele lor și îi judecați. Căutați a-i înțelege pe cei de lângă voi, a le explica modalitatea corectă recomandată de Sfintele Canoane, a-i îndemna să procedeze într-un mod acceptat de Biserică a fi cel adevărat și corect, nu să-i repeziți și să-i alungați pentru că îndrăznesc a cere să-și păstreze integritatea personală, sau că vor a fi în siguranță, lucru care nu afectează cu nimic însemnătatea momentului. Altfel vă veți trezi că veți sluji singuri în biserici fără a avea turmă pe care să o păstoriți. Îi veți pierde din pricina habotniciei voastre. Căutați să-i îndreptați nu să-i îndepărtați. Lăsați-L pe Dumnezeu să hotărască dacă au fost îndeplinite condițiile pentru a fi aleși ai Săi.

Vă pup, vă iubesc și vă respect!

Iertați-mă dacă am greșit cu ceva și lăsați vă rog să fiu judecat de Dumnezeu.

Dumnezeu să ne lumineze, să ne binecuvinteze și să ne ierte pe toți, amin.(Γεώργιος)

456 Vizualizări