SERGHIANISM și ECUMENISM. Despre Tainele serghianiștilor (ecumeniștilor).

https://www.marturisireaortodoxa.ro/serghianism-si-ecumenism-despre-tainele-serghianistilor-ecumenistilor/

SERGHIANISM și ECUMENISM. Despre Tainele serghianiștilor (ecumeniștilor).

După pseudosinodul din Creta din iunie 2016, și după legiferarea panereziei ecumenismului de către Sinodul BOR, n octombrie și decembrie 2016, s-a vorbit mult n presa bisericească online despre validitatea sau invaliditatea Sfintelor Taine. Și nu numai că s-a vorbit, dar chiar s-a luat atitudine radicală de către unele facțiuni ostile adevărului care au ajuns să nege prezența Harului la oficierea sfintelor slujbe de către cei nengrădiți de erezie prin ntreruperea canonică a pomenirii (Canonului 15 al Sinodului I-II Constantinopol). Mai mult dect att, unii au ajuns să se reboteze și chiar să-și nege propria preoție, susținnd că Harul s-a pierdut nainte de Creta, de la intrarea BOR n CMB, sau odată cu trădările de la Chambesy, Balamand sau Busan. Fără a minimaliza, nedorit, importanța acestor evenimente ecumeniste n viața Bisericii Ortodoxe Romne, considerăm că toate aceste trădări au contribuit la slăbirea conștiinței dogmatice a clerului, monahilor și a ntregului popor dreptcredincios, culminnd cumarea apostazie cretană. De aceea, lupta mpotriva acestor derapaje eclesiologice a luat forme extreme ducnd n derizoriu o bună parte a creștinilor care, inițial, au ales o cale canonică și patristică de a lupta cu erezia prin ngrădire.

Aceste probleme de natură eclesiologică au mai avut loc n istoria Bisericii atunci cnd comuniştii au nceput să distrugă din interior Biserica Ortodoxă Rusă. Astfel a apărut auto-intitulataBiserică Vie,care, cu ajutorul regimului comunist apostat, a căutat să-l detroneze pe Patriarhul Tihon şi să reformeze Biserica n cea mai pură linie protestantă, făcndu-o o unealtă activă a sistemului. Apostazia a atins punctul culminant n martie 1927, cnd mitropolitul Serghie după ce a fost ţinut prizonier de către bolşevici timp de cteva luni iar apoi eliberat, a emis curnd după aceea, la 24 iunie, faimoasaDeclaraţieprin care Biserica Rusă ridica n mod solemn n slăvi regimul ateu, devenit organul de propagandă al guvernului comunist. Regimul a pornit o prigoană sngeroasă asupra Bisericii Ruse, cea mai cumplită de după cea din vremea persecuţiilor mpotriva primilor creştini. Toţi acei ierarhi şi credincioşi care au refuzat să participe la apostazia sa au fost etichetaţi dreptcriminali politici. Cei care l susţineau pe mitropolitul Serghie, din frică, susțineau că apără n acest fel Biserica, care alfel ar fi fost distrusă n totalitate. n realitate nsă serghianismul este un sinonim pentrutrădarea credinţei n Hristos de dragul păstrării unei organizaţii exterioare bisericeşti,a prosperităţii sale pămnteşti, şi a unei false păci.

mpotrivaereziei serghianiste,alături de Sfntul Patriah Tihon, a fost și Sfntul Sfințit Mucenic Chiril, Mitropolitde Kazan, care s-a opus categoric comuniunii cuserghianiștii.Sfntul spunea căeste esenţial pentru un episcop ortodox sau pentru un preot să se reţină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiştii,păstrnd totodată o atitudine echilibrată cu privire la lucrarea Harului prin Sfintele Taine la ereticii serghianiști, explicnd că există un pogorămntpentru cei care le primesc cu credință, n simplitate, fără deliberări și ndoieli cu privire la validitatea lor, și care nu suspectează nimic incorect la caracterul serghianist al Bisericii.

Prezentăm un text, de mare importanță pentru vremurile noastre, scris de Sfntul Chiril al Kazanului care lămurește n scurte cuvinte problema lucrării Harului n această perioadă de apostazie, cnd, erezia serghianistă, la fel ca și ecumenismul astăzi, produsese multă confuzie printre credincioșii care voiau să păstreze neștirbită nvățătura Bisericii Ortodoxe.

Tainele săvrșite de către serghianiști (ecumeniști n.n.), care sunt hirotoniți n mod canonic și nu au interdicția de a sluji ca preoți, sunt fără ndoială Sfinte Taine mntuitoare pentru cei care le primesc cu credință, n simplitate, fără deliberări și ndoieli cu privire la validitatea lor, și care nu suspectează nimic incorect la caracterul serghianist (ecumenist n.n.) al Bisericii. Dar, n același timp, ele slujesc pentru judecata și osndirea chiar a celor care le săvrșesc și a celor care se mpărtășesc de ele nțelegnd bine neadevărul pe care se ntemeiază serghianismul (ecumenismul n.n.), și prin lipsa lor de mpotrivire dau dovadă de nepăsare aducătoare de moarte față de felul n care este maimuțărită Biserica. Pentru aceasta este esențial pentru un episcop (cu adevărat) ortodox să se rețină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiștii (ecumeniștii n.n.). Același lucru este de mare importanță și pentru mirenii care au o atitudine conștientă cu privire la toate amănuntele vieții bisericești(Ivan Andreev,Sfinții Catacombelor Rusiei).

nțelegem din acest text că Sfintele Taine sunt mntuitoare doar pentru o anumită categorie de credincioși, anume a celor care, prin credință, simplitate, lipsă de ndoială cu privire la validitatea lor, le primesc fără să suspectează cu ceva trădarea credinței. Aceasta este iconomia pe care a aplicat-o Sfntul Chiril pentru acele vremuri de apostazie, iconomie valabilă și astăzi cnd vorbim cu certitudine despre legalizarea ecumenismului la Kolymbari, Creta 2016. nsă, tot cinstitul Mitropolit al Kazanului spune căele(Sfintele Taine n.n)slujesc pentru judecata și osndirea chiar a celor care le săvrșesc și a celor care se mpărtășesc de ele nțelegnd bine neadevărul pe care se ntemeiază serghianismul(ecumenismul n.n.),și prin lipsa lor de mpotrivire dau dovadă de nepăsare aducătoare de moarte față de felul n care este maimuțărită Biserica.Adică, nu putem să fim nepăsători față de modul n care a fost trădat Hristos și a fost batjocorită Mireasa Lui Biserica! Aceasta este acrivia Bisericii, rostită de Sfnt la vreme de trădare a credinței, valabilă și pentru noi, astăzi!

Așadar, nu putem nega existența Harului și nici validitatea Sfintelor Taine, după cum nu putem să-i numim pe toți cei nengrădiți de erezie sau aflați n comuniune cu aceștia eretici. La fel, cu toată responsabilitatea, nu putem să spunem că este inexistentă o categorie importantă din pliroma Bisericii care suferă de pe urma trădării ierarhilor deveniți propovăduitori ai ereziei n Biserica lui Hristos.

image_pdfDescarcă n format PDF
(Citit de 90 ori)
Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone

Pe acest site se vor aproba doar comentariile care sunt relevante pentru tema propusă de către textul articolului și care nu ncalcă legislația n vigoare cu privire la modul de exercitare a libertății de exprimare. Administrația siteului și rezervă dreptul de a selecta comentariile pe care le face publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.Cmpurile obligatorii sunt marcate cu*


Emanuel Iscru

1 Blog Beiträge

Kommentare